Informacja
Konsultacje dla Ucznia/Rodzica poprzez pocztę e-mail na dzienniku elektronicznym w każdy piątek między 9:00 - 11:00.
W razie potrzeby proszę o kontakt w dowolnym terminie.
PIĄTEK 21.05.2020 r.
Dzisiaj kontynuujemy ćwiczenia z poprzedniej lekcji czyli utrwalamy poznane polecenia z zakresu elementów programowania.
Proszę o wykonanie następujących ćwiczeń na platformie code.org:
Artysta: Sekwencja https://studio.code.org/s/course2/stage/4/puzzle/1
Artysta: Pętle https://studio.code.org/s/course2/stage/7/puzzle/1
Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń sekwencji czy pętli proszę zrobić zdjęcie (w sumie 2 zdjęcia) i przesłać na adres m.maczka@strzyzewice.lubelskie.pl do następnej lekcji. Ciekawa jestem jak Wam pójdzie.
Powodzenia :-)
PIĄTEK 15.05.2020 r.
Dzisiaj utrwalimy wszystkie polecenia z zakresu elementów programowania poznane w klasie pierwszej i drugiej. Nauczymy się łączyć w poleceniu: powtórz co najmniej dwóch poleceń.
Materiały do lekcji do przeanalizowania (bez komputera, ewentualnie do wydruku) znajdziecie tutaj https://1drv.ms/u/s!AvMITqt0kDEZgg3gTfZfgtvyyLQb?e=p49o5E
Następnie spróbujcie wykonać ćwiczenia na platformie code.org. Pracowaliśmy na niej w szkole. Nie przejmujcie się ewentualnymi niepowodzeniami.
- Labirynt: Sekwencja https://studio.code.org/s/course2/stage/3/puzzle/1
- Labirynt: Pętle https://studio.code.org/s/course2/stage/6/puzzle/1
Zdjęcie końcowe ćwiczeń proszę przesłać w ciągu tygodnia. Powodzenia!
----
Można założyć sobie konto na tej platformie, wtedy możemy podchodzić do zadań w dowolnym momencie, będziemy mieli zaznaczone zadania, które wykonaliśmy wcześniej. Polecam dzieciom w wolnym czasie wykonanie całego kursu 2.
Jest on przeznaczony dla uczniów, którzy umieją czytać, ale nie mają doświadczenia w programowaniu. W tym kursie uczniowie będą tworzyć programy do rozwiązywania problemów oraz interaktywne gry lub historyjki, którymi będą mogli dzielić się z innymi. Zalecane dla klas 2-5.
(Na stronie https://code.org/ wybieramy katalog kursów. Odszukujemy hasło „Podstawy informatyki”, a następnie wybieramy Kurs 2 lub bezpośrednio https://studio.code.org/s/course2).
Jeżeli trzeba zmienić język, klikamy prawym przyciskiem myszy na niebieskim pasku gdzie jest nazwa etapu i wybieramy „Przetłumacz na j. polski”.
PIĄTEK 08.05.2020 r.
Dzisiaj utrwalimy sobie podstawowe polecenia z zakresu programowania i poznamy nowe polecenie: skok. Oznaczamy je za pomocą obrazka przedstawiającego sprężynę.
Materiały do lekcji (bez komputera, do wydruku) znajdziecie tutaj https://1drv.ms/u/s!AvMITqt0kDEZgX4m__mZBaVYh451?e=BFeItB
Chętnie zobaczę jedno wykonane przez Was zadanie.
***
A teraz trochę nauki poprzez zabawę przy komputerze :-)
Kodujemy z komputerem. Używamy prostych poleceń związanych z kierunkiem ruchu i nowo poznane polecenie: skok
Istnieje bardzo wiele aplikacji ułatwiających uczniom zrozumienie i rozwijanie umiejętności okołoprogramistycznych. Poprzez multimedialne gry i zabawy uczniowie są w stanie zrozumieć, dlaczego wszystkie elementy programowania są tak ważne. Brak chociażby jednego elementu powoduje, że gra nie zadziała. Z tworzeniem programu jest tak samo jak z przepisem na herbatę. Jeżeli nie odkręcimy wody i nie wlejemy jej do czajnika, nie postawimy go na kuchence, nie włączymy gazu herbata nam się nie uda, chociaż mamy przygotowany kubek, a w nim saszetkę z herbatą. Kolejność jest bardzo ważna.
Jedną z aplikacji przeznaczoną dla najmłodszych pokazujących takie zależności jest Lightbot.
Gra przeznaczona jest zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Po uruchomieniu gry warto rozpocząć od pierwszego zadania, które nas zapozna z interfejsem. W zadaniach należy tak zaprogramować robota, aby zapalił on, po użyciu polecenia „żarówka”, wszystkie niebieskie pola znajdujące się na planszy. Czasami miejsca na skrypty w polu roboczym jest bardzo mało, dlatego w niektórych etapach musimy dobrze zastanowić się, zanim ułożymy odpowiednią sekwencję ruchu.
Serdecznie polecam. Miłej nauki :-)
PIĄTEK 24.04.2020 r.
Dzisiaj przypominamy polecenia z klasy pierwszej: strzałki ruchu, weź, powtórz. To są podstawy programowania (załącznik 1 i 2 ).
Proszę wykonać ćwiczenie na https://learningapps.org/5111962. Zdjęcie tego zadania bardzo mnie ucieszy.
Proszę przeanalizować zadania. To są ćwiczenia multimedialne, nie mam możliwości przesłać ich Państwu, więc tylko w takiej postaci https://1drv.ms/u/s!AvMITqt0kDEZgV9tMrfGvEdmoH4y?e=v4G3T3
Powodzenia.
PIĄTEK 17.04.2020 r.
Materiał teoretyczny do lekcji
https://1drv.ms/u/s!AvMITqt0kDEZgUeV2mdUVJ2j26zV?e=SbqnFk
Ćwiczenia z poleceniami w załącznikach poniżej.
Proszę wykonajcie zadania a jedno wybrane przez Was odeślijcie na adres m.maczka@strzyzewice.lubelskie.pl w dowolnym czasie, przed następną lekcją. Powodzenia.
PIĄTEK 03.04.2020 r.
Materiał teoretyczny do lekcji
https://1drv.ms/u/s!AvMITqt0kDEZgR3Ckr3OM0Wws7dO?e=lpK5c4
Ćwiczenia z poleceniami w załącznikach poniżej.
PIĄTEK 20.03.2020 r.
Powtarzamy polecenia edytora tekstu: Kopiuj, Wklej.
Wykonujemy ćwiczenia zamieszczone w załączniku 1-3.